dnes je 28.3.2024

Input:

374/2006 Z.z., Nariadenie vlády Slovenskej republiky o technických požiadavkách na meranie emisií oxidu uhličitého a spotreby paliva motorových vozidiel

374/2006 Z.z.
[zrušené č. 430/2012 Z.z.]
NARIADENIE VLÁDY
Slovenskej republiky
z 24. mája 2006
o technických požiadavkách na meranie emisií oxidu uhličitého a spotreby paliva motorových vozidiel
Vláda Slovenskej republiky podľa § 2 ods. 1 písm. j) zákona č. 19/2002 Z.z., ktorým sa ustanovujú podmienky vydávania aproximačných nariadení vlády Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a podľa § 5 ods. 26, § 6 ods. 16 a § 7 ods. 19 zákona č. 725/2004 Z.z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, nariaďuje:
§ 1
(1) Toto nariadenie vlády sa vzťahuje na motorové vozidlá kategórie M1 a N1,1) určené na prevádzku v premávke na pozemných komunikáciách, s karosériou alebo bez karosérie, ktoré majú najmenej štyri kolesá a najväčšiu konštrukčnú rýchlosť prevyšujúcu 25 km.h-1 (ďalej len „vozidlo”) a upravuje podrobnosti o ich typovom schválení ES z dôvodov týkajúcich sa merania emisií oxidu uhličitého a spotreby paliva.
(2) Toto nariadenie vlády sa nevzťahuje na
a) koľajové vozidlá, poľnohospodárske traktory a pracovné stroje,
b) na vozidlá kategórie N1, ak typ motora bol schválený z hľadiska emisií podľa osobitného predpisu,2)
c) vozidlá kategórie N1, ktorých celosvetová ročná produkcia od jedného výrobcu nepresahuje 2 000 vozidiel.
§ 2
Na účely tohto nariadenia vlády sa rozumie
a) vozidlom kategórie N1 triedy I vozidlo kategórie N1, ktorého referenčná hmotnosť neprevyšuje 1 305 kg,
b) vozidlom kategórie N1 triedy II vozidlo kategórie N1 s referenčnou hmotnosťou vyššou ako 1 305 kg , ale neprevyšujúcou 1 760 kg,
c) vozidlo kategórie N1 triedy III znamená vozidlo kategórie N1 s referenčnou hmotnosťou nad 1760 kg.
§ 3
(1) Meranie oxidu uhličitého a spotreby paliva vozidiel sa musí vykonať podľa technických a testovacích požiadaviek (ďalej len „technické požiadavky”) ustanovených v prílohe I okrem bodov 1, 2, 3, 4.1, 4.4.1, 4.4.2, 6.3.1, 8, 9, 10, 11 a 12 smernice Rady 80/1268/EHS zo 16. decembra 1980 o aproximácii právnych predpisov členských štátov týkajúcich sa spotreby paliva motorových vozidiel v platnom znení (ďalej len „smernica”).
(2) Na meranie oxidu uhličitého a spotreby paliva sa okrem tohto nariadenia vlády vzťahuje osobitný predpis.2)
(3) Emisie oxidu uhličitého sa merajú počas testovacieho cyklu pri simulovaní jazdy v meste a mimo mesta podľa osobitného predpisu.3)
(4) Pri testovaní vznetových a zážihových motorov sa musí použiť referenčné palivo podľa osobitného predpisu.3)
(5) Pri testovaní motorov na stlačený zemný plyn CNG alebo skvapalnený ropný plyn LPG sa musí použiť palivo, ktoré výrobca zvolil na účel merania čistého výkonu podľa osobitného predpisu.4) Zvolené palivo sa uvedie v osvedčení o typovom schválení ES vozidla podľa § 4 ods. 5.
(6) Na žiadosť výrobcu vozidlá so zážihovým motorom a vznetovým motorom môžu byť upravené podľa osobitného predpisu.5)
(7) Nastavenie zaťaženia a inercie dynamometra musí spĺňať požiadavky podľa osobitného predpisu.3)
(8) Ak vozidlo vyrobené špecializovaným výrobcom nadstavby zodpovedá kritériám